Головна | Мій профіль | Вихід
| Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Смотри сайты - получай ДЕНЬГИ!             Освітній портал


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2017 » Лютий » 21 » Математичний КВК
11:32
Математичний КВК

Сценарій проведення математичного КВК

Мета: Розвивати та поглиблювати інтерес учнів до математики, виховувати згуртованість, повагу до товаришів та їхньої думки. Сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних здібностей. : стимулювати пізнавальну та розумову діяльність учнів; розвивати увагу, творчі здібності, логічне мислення; розширити кругозір математичних знань; виховувати інтерес до вивчення математики, відповідальність, уміння працювати в команді.

У змаганні беруть участь учні 5 та 6 класів, поділені на дві команди.

Вчитель
Добрий день, усі присутні в залі!
Ми раді вітати вас на на­шому конкурсі.
Конкурсі веселих, кмітливих і вина­хідливих математиків.
Видатний учений XVII століття Паскаль писав:
„Предмет "математика" на стільки серйозний, що корисно не втрачати можливості зробити його трохи цікавим".
Справді багато хто вважає математику нудною та нецікавою наукою, але сьогодні я впевнена, ми переконаємо вас в протилежному.
Ви будете свідка­ми найцікавішої боротьби юних мате­матиків, які входять до складу наших команд .
Як і в будь-якому конкурсі, для оцінювання кмітливості й винахідливоcri учасників ми має­мо журі. До його складу входять: оголошення складу журі.

Розпочнемо ми з Привітання команд. І для цього запрошуємо на сцену команди . Будь ласка привітайте їх оплесками. Слово для привітання надається команді учнів 5-го класу.
Назва нашої команди
Допитливі та кмітливі

Наш девіз!

Найвищі вершини ми будем долати,

Кмітливість і витримку нам не займати!


Дякуємо. А тепер слово для привітання надається команді суперників

Назва нашої команди

Юні математики

Наш девіз

Наш девіз- перемагати

Всі завдання розвязати

Швидко все порахувати

Й супротивника здолати

Вчитель

Переходимо безпосередньо до змагання. І перший наш конкурс має назву «Забий гол»

Кожна з команд повинна була підготувати запитання для команди суперників. Отже капітан однієї команди на­зиває запитання, а команда суперників відповідає. Якщо команда суперників неправильно відповіла на запитання, то цій команді зараховується "гол". Відповідно команда, яка задавала запитання, забиває гол і заробляє 1 бал. Якщо ж команда відповідає правильно, то жодна з команд не заробляє балу. Далі гра продовжується в зворотному напрямку. І в результаті, скільки команда забиває голів, скільки балів і отримує.

Запитання для команди «Допитливі та кмітливі »:

Який трикутник називається рівнобедреним? (у якого бічні сторони та кути при основі рівні)

Що утворюють два промені із спільним початком? (кут)

Як називається промінь, на якому введено шкалу? (координатний промінь)

Як можна записати добуток 12-ти рівних між собою чисел? ( треба це число піднести до 12-го степеня)

Запитання для команди «Юні математики»:

Як називається рівність двох відношень? (пропорція)

Яке геометричне тіло утворюється при обертанні прямокутника навколо однієї із сторін як осі? (циліндр)

Як знайти середнє арифметичне кількох чисел?( треба суму цих чисел поділити на їх кількість)

Чому дорівнює подввоєний радіус кола?(діаметру)

Вчитель

А зараз пропонуємо вашій увазі декламування вірша “Синок – математик”

До батьків, до Воловця,

В рідну хату і садок

З політехніки зі Львова

Гостювать прибув синок.

На обід прибув, до речі,

(Стіл накрили в акурат!)

Мати вийняла із печі

Двоє смажених курчат.

Син підняв до стелі руку:

Ось курчата ці: фактично

Двійко тут, як не бери.

А візьми математично,

Помудруй – і вийде три!

    Не мели дурницю синку!..-

(І, як видно, розізлив).

Той схопивсь: - Одну хвилинку!-

Щось помножив, поділив...

- Ось вам, - каже, - рівно троє.

Доказ точний і ясний! –

І промовив до старої

Сивий батько мовчазний:

Якщо так виходить в Петі,

Будуть двоє ці для нас,

Він хай їсть оте вже, третє!

Всім по одному якраз!

Вчитель

Наступним буде Конкурс під назвою «Інтелектуал»

У цьому конкурсі учасники команд проявлять ерудиція, відповідаючи на запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Відповідно на скільки запитань команда відповість правильно, скільки балів і отримує .

Я задаю запитання. Якщо хтось із учасників знає відповідь, то піднімає руку і відповідає. Якщо ж відповідь є неправильною, то відповідає команда суперників.

    Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)
    Яку траву і в темряві впізнаєш? (кропиву)
    Назвіть три дні підряд, не називаючи днів тижня ( вчора, сьогодні, завтра)
    Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однакова, що влітку, що взимку)
    Якого каміння немає у річці? (сухого)

6.Настав січень. Погода була чудова. У нас в саду зацвіли дві яблуньки і три груші. Скільки дерев зацвіло? (жодного, бо була зима)

7.Супутник Землі робить оберт за 100 хвилин, а наступний лише за 1 год. 40хв. Як це пояснити? (1 год 40 хв. = 100 хв.)

8.Чому дорівнює добуток усіх цифр від 0 до 89? (0)

Вчитель

Переходимо до конкурсу, який має назву «Хто швидше».

В цьому конкурсі команди отримують завдання, в якому потрібно якомога скоріше подані їм вирази перетворити в правильні числові рівності. А для цього необхідно замість фігурних дужок поставити потрібну дію(додавання, множення, ділення або віднімання). Яка з команд швидше виконає завдання, отримає 3 бали. Наприклад


3{ }7=22{ }1

3*7=22-1

8{ }4=31{ }1;

30{ }5=12{ }2;

9{ }5=50{ }5;

25{ }5=3{ }2;


Вчитель

А зараз пропунуємо вам ознайомитись з деякими цікавими фактами з математики.

Перегляд презентації.


Наступним буде Конкурс «Поміркуй»

Кожній команді пропунуються тверження і ви маєте з’ясувати, яким є дане твердження: істинним чи хибним. Якщо команда відповідає правильно, то отримує 1 бал.

1.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Тоді стоячи на двох ногах півень буде важити 10кг.(ні, 5 кг)

2 На двох руках 10 пальців. Тоді на 10 руках 100 пальців. (ні, 50)

3. У родині в кожного із пяти братів є по сестрі.Тоді дітей у родині 6. (так)

4.Троє коней разом пробігли шлях 30 км. Тоді кожен з них пробіг теж 30 км. (так)

5. Виглянувши на повороті з вікна потяга, Софійка помітила, що перед нею 9 вагонів, а за нею ще 7. Тоді вагонів у потягу, в якому їхала Софійка? 16(ні, 17)

6. Одне яйце варять протягом 4 хвилин. Тоді воно вважається звареним. Тоді 5 яєць зваряться за 20хв.(ні за 4хв)

7. Кілограм вати легший за кілограм заліза. (ні)

8. Найменше трицифрове число 100.(так)


Вчитель

Переходимо до конкурсу «Естафета»

Кожній з команд пропонуються набори букв, з яких треба скласти слова, які мають певне відношення до математики. Кожен учасник команди по черзі підходить і записує, яке, на його думку, утворюється слово з поданих букв і передає естафету іншому учаснику і так далі. Яка з команд швидше виконає завдання , отримає 3 бали.

До прикладу

СЕНЧИЛЬКИ

ЧИСЕЛЬНИК

Слова для 1-ої команди:

МІОНЬПР

КИЗНННАМЕ

ЩОПЛА

ИНТРКИКУТ

Слова для 2-ої команди:

РИПМЕТЕР

ДРКВТАА

ДСТООКВІ

ДІРАСУ


Вчитель


А зараз проведемо невеличку вікторину із вболівальниками на тему «Історія математики»

    Хто першим використав координати точок? На його честь названа сучасна система координат. (Рене Декарт)
    Кого називають «батьком» алгебри? Йому належить винахід способу розв`язання зведених квадратних рівнянь? (Франсуа Вієт)
    Він був видатним математиком, придворним астрономом й ще видатним – неперевершеним майстром рубаї. (Омар Хайям)
    Давньогрецький математик, автор книги «Начала». На його честь названа геометрія, яку ми вивчаємо в школі. (Євклід)
    Вчений, який знайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи (Піфагор)

6..Один із семи великих мудреців, йому приписують відкриття дедуктивної математики. Йому належить одна з найдавніших теорем з геометрії: « Якщо паралельні прямі, що перетинають сторони кута, відтинають на одній його стороні рівні відрізки, то вони відтинають рівні відрізки і на іншій стороні.» (Фалес Мілетський )

Вчитель

Наступним є конкурс «Закінчи прислів’я»

Командам пропонуються прислів’я, в яких бракує деякого числівника, тобто один, три, сто тощо.

Я зачитую прислів’я. Якщо хтось із учасників знає відповідь, то піднімає руку і відповідає. Якщо ж відповідь є неправильною, то відповідає команда суперників. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

До прикладу

Семеро на …. не ждуть


Брехень багато, а правда ….

У книги -…очей.

….ведмеді в одному барлозі НЕ уживуться.


….рукою і вузла НЕ зав’яжеш.


Без …. кутів хата НЕ робиться.


…дуб ще не ліс.

Де двоє б’ються … не заважай.

 

Вчитель

Це був останній конкурс нашого змагання. Ви погодитись зі мною, що під час конкурсів учасники неодноразово потрапляли в нестандартні ситуації, але все ж знаходили відповіді на поставленні завдання і показали, що не лише мають хороші знання з математики, але і вміють їх практично застосовувати . Але як і в будь-якому змаганні, нам треба визначити переможців. Для цього в нас є журі, яке і підведе підсумки наших змагань, попередньо підрахувавши набрані командами бали. Журі оголошує команду переможців. Нагородження переможців.

Дякуємо всім присутнім за увагу.

 

 

Переглядів: 225 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Нижні Ворота
Пошук

Наше опитування:
Оцініть наш сайт

Всього відповідей: 196
Школа-інтернат© 2019